Välkommen till vårt event

Designa effektiva flöden

Flödesutmaningarna i samhället är oändliga, både i privat och i offentlig sektor. En orsak till detta är bristande flödesdesign eller ännu värre, inget flödestänk överhuvudtaget

Ett effektivt flöde levererar med kort ledtid, värde till kund, även i en föränderlig omvärld. Men hur skapar man förutsättningarna inom verksamheten för att designa effektiva flöden i praktiken?

Under webbinariet kommer konsulterna Rasmus och Max att adressera grunderna som behöver vara på plats, samt de principer som gäller för att få till effektiva flöden.

Du kommer att få en introduktion till de grunder som er verksamhet behöver ha på plats:

  • Se möjligheter i verksamheten
  • Skapa en visuell verksamhet
  • Ledning och styrning samt vikten av frekvent återkoppling

Vi kommer också gå igenom olika typer av flöden, hur de skiljer sig i karaktär och vad du behöver tänka på när ni ska:

  • Designa operationella flöden som oftast innehåller deterministiska faktorer
  • Designa utvecklingsflöden som innehåller en högre grad av osäkra faktorer

Detta webbinarie är ett smakprov på vår nya kurs Designa effektiva flöden.

Ta del av inspelningen

Du kan ta del av inspelningen genom att antingen prenumerera på Trivector LogiQs webbinarium eller köpa den separat.

Dela med dina vänner

Datum:
8 november 2022

Tid:
9.00-10-00

Typ:
Webbinarium

Kontakt:
Max Lindholm
max.lindholm@trivector.se

Relaterade inlägg

Event
19 september 2024

Lider din verksamhet av funktionssjukan?

Välkommen till vårt kommande webbinarie där vi belyser några av de utmaningarna som många verksamheter står inför idag – och hur du kan övervinna dem!

Inspiration

Så säkerställer du att ni använder rätt nyckeltal

Vi mäter alldeles för lite i våra verksamheter vågar vi påstå. Ha! tänker du, vi mäter ju alldeles för mycket, det ska rapporteras nyckeltal, statistik

Event
29 augusti 2024

Processägarens bidrag till verksamhetens framgång

Under årtionden har bristfälliga processer dolts med tid, pengar och ett svagt kundfokus. Dessa möjligheter är nu borta för de flesta organisationer. Idag krävs det